Tuesday, October 7, 2014

Jom pakat-pakat kenal ESP

Assalamu'alaikum

ESP; Energizing Soy Protein dikenali sebagai pembekal tenaga segera yang berasaskan kacang soya selain merupakan satu-satunya produk dalam pasaran yang mengandungi 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia.

Anda perlu tahu bahawa

# Protein merupakan antara satu komponen utama dalam diet harian yang sihat. Daripada bayi hingga ke dewasa, semua peringkat umur memerlukan protein yang mencukupi setiap hari.

# Setiap tubuh manusia terdapat lebih kurang 60 TRILLIONS sel yang setiap satunya memerlukan protein. Protein berperanan dalam pertumbuhan sel, membaiki sel rosak, dan pada masa yang sama meningkatkan fungsi hormon dan enzim dalam tubuh serta bantu menstabilkan emosi.

# Salah satu kesan kekurangan protein dalam tubuh adalah masalah penghasilan darah dan hormon di mana akhirnya boleh membawa kegagalan fungsi organ yang boleh mengancam nyawa!

# Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya terdiri daripada kacang soya non-GMO (URL) yang diproses pada kadar suhu rendah demi mengekalkan keaslian serta khasiatnya.

# Tambahan lagi, soya tersebut dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavons dan genistein. Tidak seperti sesetengah soya dipasaran yang diproses dengan alkohol di mana ia boleh menghapuskan isoflavons.

# Mengandungi 20 jenis asid amino termasuk 9 asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh.

# Tidak seperti protein daripada sumber daging, telur dan susu, ESP adalah protein rendah lemak, tanpa kolestrol dan 100% formula vegetarian.

# ESP memiliki kandungan indeks glisemik (GI) yang rendah; 39 menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis (diabetes).

# Makanan yang memiliki karbohidrat yang bertindak memecahkan gula dengan cepat mempunyai GI yang tinggi. Manakala karbohidrat dengan GI yang rendah memecahkan gula secara perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan.

# Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amat penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.

Dan paling istimewanya ESP, Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri; Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya yang digunakan bebas proses perubahan genetik (genetically modified) daripada benih hingga ke pengeluarannya. Selamat untuk kita sekeluarga!

Nota kaki:
Isoflavons - sama fungsi dengan hormon estrogen; mempunyai struktur kimia yang sama dengan horman wanita itu.

Genistein - memusnahkan radikal bebas untuk mengekang sel kanser tumbuh merebak.

Rakan Shaklee Anda
ID: 1083629
013 702 9956
COD : Nilai, Salak Tinggi, Sepang, Seremban, Dengkil
Pos : Seluruh Malaysia & Luar Negara

No comments:

Post a Comment