Tuesday, September 30, 2014

Sabar Itu Indah

Assalamualaikum

Semalam saya membaca artikel anak kelahiran Kelantan yang mendapat pengiktirafan graduan PhD termuda di Malaysia (24 tahun 2 bulan), Dr. Hazzirah Izzati. Hebat. Dengan Kepujian Kelas Pertama bagi Ijazah Sarjana Muda Matematik beliau ditawarkan ke program PhD Fast Track UTM.

Tahun ini juga, sahabat saya Dr. Norhusairi Bin Mat Hussin mendapat ijazah doktor falsafah bidang shariah undang-undang dari Universiti Malaya dan beliau juga mendapat Kepujian Kelas Pertama bagi Ijazah Sarjana Muda dan terus ditawarkan ke program PhD UM.

Tahniah.

Saya percaya, hanya kesabaran yang tinggi mampu mencapai kejayaan.

Saya pernah gagal. Namun untuk mencapai kejayaan banyak rintangannya.

Ada satu kaedah fiqh ; " Menolak keburukan lebih awla daripada menarik kebaikan"

Jelas. Buang segala keburukan yang ada bagi mencapai kejayaan.

Masih jelas ingatan saya pesan seorang guru semasa majlis perkahwinan saya empat tahun yang lepas. " SABAR". Itu sahaja yang yang dipesan.

Sesungguhnya Sabar Itu Indah

AbuUwais


No comments:

Post a Comment