Sunday, September 28, 2014

Saya dan Shaklee

Target yang tidak kesampaian untuk menyusukan anak sulung secara eksklusif sehingga 2 tahun, saya teruskan dengan kelahiran anak kedua. Saya tanam azam sejak mengandung lagi. Banyak buku yang saya rujuk. Pada waktu itu, capaian internet di rumah agak terbatas dan tidak memiliki telefon pintar. Cuma di hujung trimester 3 kehamilan, baru saya ada rezeki buka laptop dan selongkar rahsia serta teknik memperbanyak susu ibu.

Hampir kesemua info yang saya peroleh ada kaitan dengan Shaklee. Kawan-kawan yang consume  Shaklee pun banyak yang berkongsi kemeriahan susu yang diperolehi. Waktu itu, Allah belum buka hati saya untuk mencuba khasiat Shaklee kerana hanya mahu mencuba petua-petua yang diperoleh daripada pembacaan. Cuma setelah anak kedua selamat dilahirkan, saya hadapi sedikit tekanan emosi semasa berpantang apabila anak sering meragam waktu malam gara-gara tidak puas menyusu. Terima kasih yang teramat pada suami yang banyak membantu. Sama-sama berjaga malam 'mengulit' si kecil.

Selepas beberapa hari, suami mencadangkan untuk mencuba set menyusu Shaklee. Saya setuju dan terus order set bajet manyusu dengan sepupu saya yang merupakan pengedar sah Shaklee.


Set bajet menyusu Shaklee

Dan setelah itu saya bersyukur, tidur saya cukup, dan hari demi hari anak kedua saya sihat membesar dengan susu ibu sepenuhnya. Alhamdulillah, sehingga kini umurnya setahun sebulan masih menyusu badan sepenuhnya.

*Nantikan sambungan cerita Saya dan Shaklee.
  Mahu bersiap-siap untuk ke Jamuan Raya Shaklee cum Motivation Talk daripada Master Coordinator Kak Farihah

No comments:

Post a Comment